CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Středa 28.05.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Dráhy jednají o dalším provozu

České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
Mezi Českými drahami a místními fanoušky železniční historie se vytvořila velmi dobrá spolupráce. Nyní přichází čas se společně zamyslet, jak optimálně zajistit fungování Osoblažky v budoucnu. České dráhy sice Osoblažku provozují s vědomím, ze jde o technicky unikát, ale z pohledu makroekonomiky je to okrajová záležitost, Jednou ze zvažovaných variant je možnost, že České dráhy umožni Slezským zemským drahám celoroční provoz Osoblažky. "Podle dosavadních zkušeností lze předpokládat, že Slezské zemské dráhy by dokázaly vytěžit daleko víc z turistického potenciálu Osoblažky. Vzhledem k výši dotací, kterými na běžný provoz Osoblažky přispívá kraj, není pro místní železniční nadšence žádný problém zajistit zde celoročně služby a spoje ve stejném rozsahu jako České dráhy. Proto na Osoblažce očekáváme v pulce návštěvu generálního ředitele Českých drah a jeho náměstků, kteří se chtějí seznámit se situací přímo na místě, aby k dalšímu provozu úzkokolejky mohli zaujmout stanovisko," popsal situaci Jaromír Foltýn, jednatel Slezských zemských drah.
Dalším hráčem, který spolurozhoduje o budoucnosti Osoblažky. je Moravskoslezský kraj, pro který rozhodně není obvyklé objednávat právní obslužnost území u nikoho jiného než u Českých drah. "Vzhledem k tomu, že historické jízdy na Osoblažce prezentuje kraj mezi hlavními atrakcemi v oblasti cestovního ruchu, a protože už se s naši parní lokomotivou svezl hejtman Evžen Tošenovský i současný hejtman Jaroslav Palas neočekávám, že by se kraj branil změně provozovatele. Pokud skutečně dojde na Osoblažce ke změně provozovatele, určitě to nebude dřív než v roce 2011, protože České dráhy chystají nový grafikon dlouho předem," dodal Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:45 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY