CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Středa 28.05.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

KANCELÁŘ TAJEMNÍKA [ Odbor města nebo obce ]

Pracovní náplň

1. Oddělení informatiky

  • provádí rozbory a analýzy pro tvorbu technických projektů, projektování, koordinace servisu a údržby, správa banky dat,
  • spolupracuje s projektanty informačních systémů a dodavatelskými firmami v oblasti podpory programových prostředků,
  • rozvíjí technické a programové prostředky MěÚ,
  • rozvíjí a provádí údržbu údajové základny a softwaru MěÚ,
  • provádí instalaci výpočetní techniky a softwaru,
  • provádí drobné opravy výpočetní techniky,
  • zajišťuje ochranu programových prostředků a datové základny před znehodnocením,
  • řeší úkoly související s provozním zajištěním informačního systému MěÚ, průběžně sleduje nesprávné chování uživatelů a obsluhy a činí opatření k nápravě,
  • školí zaměstnance MěÚ v ovládání výpočetní techniky,
  • zajišťuje přípravu a postupnou realizaci technických prostředků na jednotlivých odborech MěÚ,
  • provádí správu a údržbu telefonní sítě, správu a údržbu telefonních ústředen a hlasové pošty MěÚ a GSM bran
  • zajišťuje budování internetu a intranetu MěÚ,
  • provádí vývoj vlastního software dle požadavků odborů,
  • provádí správu a údržbu bezdrátového datového propojení budov MěÚ,
  • zajišťuje pravidelnou aktualizaci ESU Ginis (databáze externích subjektů systému Ginis) včetně správy spisových uzlů
  • zajišťuje audio a videoslužby pro školení, zasedání RM a ZM apod.,
  • v součinnosti s dodavateli zabezpečuje rozvoj systému GIS - MAWES včetně pravidelné aktualizace jeho databází.


2. Oddělení personální:

- Oblasti práce a mzdy zajišťuje:

  • komplexní mzdovou agendu,
  • zpracovává mzdovou agendu Městské policie Šumperk,
  • zpracování a zadávání základních mzdových údajů z evidence docházky,
  • výpočet sociálního pojištění, nemocenských dávek včetně odvodu a statistiky,
  • výpočet zdravotního pojištění a výpočet daně,
  • vedení evidenčních listů pro důchodové zabezpečení,
  • provádění srážek zaměstnancům z mezd,
  • zpracování výpočtu zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu a pracovní úrazy, včetně odvodu, výpočet odškodnění pracovních úrazů,
  • pro pokladnu a účtárnu vystavuje platební poukazy,
  • statistiku PaM,
  • výpočet odměn dle uzavřených dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce včetně zajištění výplat, odvodů na sociální a zdravotní pojištění,
  • kontrolu dohod (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti), včetně docházky,
  • plnění usnesení RM ve věcech realizace - mzdových opatření pracovníků,
  • odměny pracovníků komisí RM a výborů ZM,
  • agendu předstihového řízení k důchodům,
  • vyřizování žádostí zaměstnanců o starobní, invalidní, částečně invalidní, vdovské, vdovecké a sirotčí důchody,
  • zpracovává výkaz vyúčtování daně z příjmu za organizaci,
  • zpracovává ISP za organizaci a příspěvkové organizace,
  • zpracování archivních prací na úseku práce a mezd.

- Oblast personální zajišťuje:
  • výběrová řízení na obsazení pracovních pozic na MěÚ Šumperk podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (vyhlašování, způsoby zveřejnění, informace uchazečům, shromažďování žádostí, evidence),
  • řešení aktuálních i připravovaných změn v rámci MěÚ s příslušnými vedoucími pracovníky,
  • uzavírání, rozvazování a změny pracovního poměru u MěÚ včetně evidence,
  • záležitosti týkající se pracovního poměru členů zastupitelstva dlouhodobě uvolněných ze svého zaměstnání pro výkon funkce,
  • záležitosti týkající se pracovního poměru funkcí jmenovaných,
  • řešení pracovně právních otázek podle zákoníku práce a dalších pracovně právních předpisů,
  • aktuální evidenci stavu zaměstnanců na jednotlivých odborech MěÚ,
  • agendu spojenou s vedením osobních spisů, jejich kontrolou a ochranou osobních údajů zaměstnanců, evidenci rejstříku trestů a agendu lustrací jmenovaných vedoucích úředníků,
  • spolupráci s Úřadem práce Šumperk dle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a vedení příslušné dokumentace (hlášení volných pracovních míst, absolventi, ZPS, cizinci, atd.),
  • agendu spojenou se zajišťováním rekvalifikací - stáží absolventů ve spolupráci s Akademií J.A.K. Šumperk,
  • agendu povolování jiné výdělečné činnosti pro úředníky MěÚ v souladu se z.č. 312/2002 Sb.,
  • evidenci dohod o hmotné odpovědnosti zaměstnanců MěÚ,
  • evidenci pracovních poměrů na dobu určitou,
  • zpracování a aktualizaci vnitřních předpisů a interních směrnic týkajících se personální agendy,
  • zpracovává a podílí se na tvorbě organizačního řádu, pracovního řádu a interních předpisech
  • podílí se na tvorbě kolektivní smlouvy,
  • zpracovává agendu za personální oddělení dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, a vede o tom příslušnou evidenci,
  • zajišťuje zařazování pracovníků do příslušných tříd a vystavování platových výměrů,
  • podílí se na jednání ve věcech tvorby a použití sociálního fondu, zpracovává do rozpočtu výši odvodu do sociálního fondu, včetně provádění odvodů záloh a vyúčtování dle čerpání mzdových prostředků,
  • zabezpečuje a připravuje návrhy na stanovení rozpočtu (limitu) peněžních prostředků na platy zaměstnanců, ostatních osobních výdajů (dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti), počty zaměstnanců, zpracovává rozpočet a rozbory hospodaření v působnosti personálního oddělení,
  • sleduje čerpání a vývoj mezd zaměstnanců, vedení města, uvolněných a neuvolněných zastupitelů,
  • zabezpečuje platovou inventuru zaměstnanců,
  • zpracovává výkazy pro Úřad práce Šumperk (výkaz o vývoji zaměstnanosti a její struktuře, výkaz o plnění povinného podílu občanů se ZPS),
  • metodicky usměrňuje městskou polici v oblasti personální a mzdové agendy,
  • zabezpečuje a zpracovává na základě návrhu vedoucích odborů a se souhlasem tajemníka dohody o změně sjednaných pracovních podmínek, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a další pracovně právní úkony vymezené v pracovním řádu,
  • plní úkoly města v péči o zaměstnance a povinnosti města jako zaměstnavatele ve smyslu zákonů o sociálním a důchodovém pojištění, pojistném na sociálním a zdravotním pojištění, o zaměstnanosti a dalších předpisů,
  • zpracovává a připravuje návrhy dohod o zvýšení kvalifikace zaměstnanců, které předkládá tajemníkovi MěÚ, vede evidenci dohod, kontroluje průběh studia, čerpání úlev dle ZP
  • zabezpečuje při nástupu nového zaměstnance jeho začlenění do systematizace úřadu, a to přihlášení ke vstupnímu vzdělávání úředníků, ZOZ, BOZP, vstupní lékařskou prohlídku u smluvního lékaře, nahlášení nového zaměstnance na oddělení informatiky,
  • zabezpečuje personální a odborné vedení pokladen v budově na nám. Míru 1 a Jesenická 31, včetně kontrol,
  • zpracovává evidenci služebních průkazů zaměstnanců MěÚ Šumperk,
  • zpracovává evidenci dovolených, včetně plánů dovolených zaměstnanců,
  • zpracovává podklady pro vydávání stravenek zaměstnancům MěÚ Šumperk,
  • sleduje lhůty proškolení a zpracovává podklady pro tyto školení,
  • zabezpečuje při nahlášení pracovního úrazu veškeré podklady a nahlásí tuto skutečnost neprodleně bezpečnostnímu technikovi tyto skutečnosti,

- Oblast vzdělávání zajišťuje:
  • agendu spojenou s kvalifikací zaměstnanců MěÚ (odbornou profesní přípravou) včetně kontaktu se školícími agenturami,
  • vzdělávání na MěÚ podle zákona č. 312/2002 Sb. (vstupní, průběžné, zvláštní odborná způsobilost, vzdělávání vedoucích úředníků),
  • hospodaření s rozpočtem na vzdělávání zaměstnanců MěÚ, členů RM a ZM, včetně platebních příkazů,
  • zpracování koncepce vzdělávání zaměstnanců MěÚ,
  • adaptační přípravu nově nastupujících zaměstnanců MěÚ,
  • agendu spojenou s průběžným vzděláváním úředníků,
  • agendu spojenou s organizací a evidencí ověřování zvláštní odborné způsobilosti úředníků,
  • agendu spojenou s vzděláváním vedoucích úředníků a vedoucích úřadů,
  • organizaci studia na středních a vysokých školách, uzavírání dohod o studiu se zaměstnanci MěÚ, včetně evidence,
  • doškolování v odborných kurzech, rekvalifikace,
  • interní vzdělávání (jazykové kurzy, odborná školení atd.) dle potřeb organizace,
  • vedení evidence plánů vzdělávání úředníků a spolupracuje při jejich sestavení s příslušnými vedoucími úředníky včetně evidence doby vzdělávání ve správních činnostech dle zákona č. 312/2002 Sb.,
  • vedení evidence o uznání rovnocennosti vzdělání dle vyhlášky č. 511/2002 Sb., hodnocení plánu vzdělávání jednotlivých zaměstnanců a podle výsledku hodnocení provádí jeho aktualizaci,


3. Oddělení organizační:
  • zajišťuje zabezpečení chodu a činnosti sekretariátů starosty, 1. a 2. místostarosty a tajemníka,
  • připravuje z podkladů odborů plán práce zastupitelstva a rady města,
  • připravuje z podkladů odborů a vedení písemné materiály pro jednotlivá zasedání RM a ZM,
  • zajišťuje rozpracování usnesení zasedání zastupitelstva města a RM,
  • zajišťuje kontrolu usnesení rady města a zastupitelstva města,
  • zajišťuje pořizování zápisu z jednání rady a zastupitelstva města,
  • zajišťuje zpracování čistopisu usnesení rady a zastupitelstva města,
  • zajišťuje změny ve složení zastupitelstva, rady města, výborů a komisí,
  • vede evidenci interpelací,
  • vede evidenci peticí podaných na MěÚ,
  • vede evidenci zápisů komisí rad a výborů zastupitelstva města,
  • zajišťuje provoz spisového uzlu kanceláře tajemníka a vedení města,
  • vyřizuje písemnou a e-mailovou korespondenci vedení města,
  • zajišťuje porady starostů správního obvodu III., včetně zápisů,
  • zajišťuje inventarizaci veškerého majetku kanceláře tajemníka,
  • eviduje zápisy z porad vedení, vedoucích odborů a kontrolu plnění úkolů,
  • zajišťuje spolupráci při organizačním zajištění voleb,
  • zajišťuje nahlížení a poskytování právních předpisů města,
  • zajišťuje nahlížení do Sbírky zákonů.


Vybrané právní předpisy:
  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění,
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění,
  • zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění,
  • nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění,
  • nařízení vlády č. 469/2002 Sb., kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady a kterým se mění nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Uživatel 464 (Archivní záznam) org. 49, 23.02.2007 v 14:35 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY