CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Neděle 01.06.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Z NOUZE CTNOST

Již 15 měsíců sídlí naše Informační centrum na novém místě. Původní umístění bylo na průtahu městem v dřevěném kiosku a, i když to mělo jisté nevýhody, jako např. nedostatek místa, nedůvěra zahraničních turistů ke stánkům a nemožnost dělat informační práci na té úrovni, jak jsme si to sami představovali, mělo to i výhody - snadný přístup, byli jsme tak říkajíc " na ráně ", všichni projíždějící naším městem nás uviděli a pod. - což jsme ocenili až po zprovoznění nových prostor. Tyto jsme pronajali na podzim roku 1997. Skoro 9 měsíců jsme místnosti upravovali, opravovali, malovali a vybavovali (pokud se to zdá někomu dlouho, tak s ním souhlasím, ale dělali jsme to všechno s manželem vlastnoručně a při současném denním provozu kiosku - takže vždy byl volný jen jeden).
Konečně 20.6. 1998 jsme zahájili provoz v novém informační centru.
Nějakých nevýhod nových prostor jsme si byli vědomi i předem, ale teprve běžný provoz nám ukázal, jak až velké nevýhody to jsou: Vzhledem ke stavební dispozici jsou prostory informačního centra jakoby zastrčené asi 10 m do hloubky domu, tudíž nemáme přímo do ulice výlohu. Dům je historická budova, takže veškeré úpravy na fasádě podléhají složitému schvalování a tak více než rok řešíme, jak na sebe upozornit. Na ulici jsme postavili popsané poutače s nabídkou, ale to nestačilo. Bylo nám jasné, že běžný kolemjdoucí musí být upoután již při prvním nahlédnutí do průjezdu, jinak naše Informační centrum nenavštíví.
Podařilo se nám z opuštěných kasáren získat 5 velkých prosklených vitrín a po škole, která v této budově dříve sídlila, zůstaly na půdách nástěnky, které jsme také využili. S minimálními náklady - což je pro nás důležité - jsme je natřeli, vybavili stejnými potahy polystyrénů a umístili zde plán města, kulturní nabídku nejen Horažďovic, ale (výměnou za naše) i programy Sušice, Strakonic, Blatné, Železné Rudy, Kašperských Hor, Velhartic, Rabí a další nabídky. V jedné vitríně pravidelně vyvěšujeme městské noviny, v jiné máme momentálně provozní doby nejbližších 36 kulturních památek, což je nyní, kdy je má každý zámek či hrad jinak, informace velice žádaná. V dalších se objevují informace o Internetové prezentaci města, o významných výročích a pod. V této době vyhodnocujeme nejčastější dotazy, abychom věděli pro příští sezónu, na které informace se soustředit a do vitrín je umístit. Tato naše " informační chodba", kde jsou volně umístěny i různé propagační materiály, totiž pracuje i v době, kdy je naše Informační centrum zavřené. V sezóně máme otevřeno denně od 9.00 do 17.00, ale chodba je v provozu již od 7.00 a zavíráme ji okolo 22.00 hodiny. Nyní, mimo sezónu, ji zamykáme již v 20.00 hodin, ale vzhledem k brzké tmě se nám to zdá postačující. Myslíme si, že takto užitečně by šlo využít pusté přístupové chodby v jiných íčkách a proto Vás o tomto řešení informujeme.
Podle prvních zjištění se v tomto roce (kdy máme počítač a tudíž i přesnou evidenci) dotazy nejčastěji týkají různých informacích o našem městě (ze 30%), zhruba stejný počet je dotazů o památkách a turistice (po 15%), na dalších místech se pak umísťují dotazy na kulturní akce, možnosti ubytování a dopravní spojení. Často také zjišťujeme praktické informace, jako např. telefonní či poštovní směrovací čísla. Zhruba 10% tázajících jsou cizinci a přibližně 7% dotazů je položeno telefonicky (telefon je ale od května nový, takže časem se podíl telefonických dotazů může zvýšit).
Zajímalo by nás, zda mají ostatní informační centra také podobnou evidenci a k jakým výsledkům docházejí. Pokud se s námi někdo chce podělit o své zkušenosti, velice možnost srovnání uvítáme.

Simona Sládková

Za Informační centrum Prácheň, Horažďovice

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.10.1999
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY