CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Sobota 31.05.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Cykloturisté na Bojkovsku se mají na co těšit

Bojkovsko získalo dotaci z programu Leader na rozvoj cestovního ruchu
Obrovský boom cykloturistiky v České republice s sebou v posledních letech přinesl lavinu v podobě značení stovek kilometrů cyklotras. Značené cyklotrasy vznikaly všude a dosti často bez ohledu na jejich účelnost, bezpečnost cyklistů a infrastrukturu, která k cykloturistice neodmyslitelně patří. Výsledky snažení tak jsou mnohde rozporuplné. Zástupci mikroregionu Bojkovsko si uvědomují dnešní "cyklotrendy" a zdá se, že se v podhůří Bílých Karpat blýská na lepší časy.
Jednou ze základních priorit mikroregionu, který v současnosti tvoří 12 obcí semknutých kolem města Bojkovice, je totiž rozšiřování a zkvalitňování sítě cyklistických tras. A proč? Protože cykloturistika je dnes jedním ze základních pilířů cestovního ruchu. A protože doby, kdy cykloturista představoval unaveného poutníka, kterak šlape do pedálů svého plně naloženého kola, aby navečer rozbil stan někde v ústraní, je pravděpodobně nenávratně pryč. Dnešní cykloturisté se nespokojí jen s neporušenou přírodou a krásnými výhledy. Vyžadují služby a jsou ochotni za ně zaplatit. Bojkovsko není regionem s výraznou průmyslovou historií a rozvinutý cestovní ruch je pro něj šancí, kterou se jeho zástupci rozhodli hýčkat a nepropást.

Nejvýraznějším rysem cykloturistických aktivit na Bojkovsku tak bude rozvoj doplňkové infrastruktury pro cyklisty a tvorba produktů, které by měly vysoké nároky současných cykloturistů na Bojkovsku splňovat a zejména nové návštěvníky oslovit a přilákat.

Kromě toho se na Bojkovsku rozhodli postupně léčit dětskou nemoc všech cyklotras v České republice: jejich nízkou bezpečnost. Vysoké procento značených cyklotras bylo v naší zemi vyznačeno po silnicích III. a mnohdy i II. třídy. Autoři cyklotras se všeobecně málo zamýšleli nad skutečností, že po vyznačených cyklotrasách pravděpodobně budou jezdit cyklisté, kteří budou ohrožováni vzrůstajícím počtem automobilů. Cyklotrasy na Bojkovsku budou odkláněny z dopravně frekventovaných komunikací a budou zlepšovány jejich bezpečnostní parametry. Představitelé mikroregionu již připravují projekty cyklotras pro rodiny s malými dětmi.

Skvěle do celé "cykloturistické" filozofie zapadá i projekt dřevěné rozhledny, která v nejbližší době vyroste na vrcholu Velkého Lopeníka (911 mnm), který je druhým nejvyšším vrchem celých Bílých Karpat. Rozhledna bude stát na kamenných základech na místě původní rozhledny, která zde stávala až do sedmdesátých let minulého století. Zdatným cykloturistům, kteří vyjedou až k rozhledně, se naskytne pohled na Vysoké Tatry, Beskydy, Pálavu, Jeseníky a v případě dobré viditelnosti i předhůří Alp.

Mikroregion Bojkovsko a hlavní aktér "rozhledny" obec Lopeník získaly na výše uvedené záměry dotaci z programu LEADER. Z této dotace doplněné o příspěvky obcí, podnikatelů a veřejnosti bude realizována řada aktivit na zlepšení turistického ruchu v regionu. Kromě výstavby rozhledny sem patří např. doplnění sítě pěších a cykloturistických tras, zlepšení propagace a mikroregionálního informačního systému. Do projektu je kromě obcí mikroregionu, slovenských partnerských obcí, města Uherského Brodu a okolních obcí zapojena řada zástupců různých organizací. Z jejich schůzek vzešlo již množství zajímavých nápadů. Některé z nich budou využity při realizaci projektu a některé budou jeho pokračováním.
Autor článku: Mgr. Aleš Linhart

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

DALŠÍ INFORMACE: Rozhledna Lopeník
Zveřejněno 14.10.2004 v 14:02 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY