CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Neděle 01.06.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Mapy, atlasy, průvodce a naše asociace

Představit si turistická informační střediska bez map, autoatlasů a průvodců si lze opravdu těžko. Snad celý život se "pohybuje” v této oblasti Marcel Goetz z Turistického informačního a mapového centra jižní Čechy v Českých Budějovicích
Již od roku 1995 usiluje o to, aby se o nás vědělo. Dnes se již můžeme setkat v celé řadě těchto materiálů s naším logem a adresářem asociace. Radou asociace byl pověřen řízením této oblasti jako vedoucí ediční sekce. S výsledky práce se již dnes můžeme seznámit v mnoha mapách, atlasech i průvodcích. Na otázku, jak vypadá současná situace, Marcel Goetz odpovídá: "Od prvních jednání v roce 1995 se nám postupně podařilo zajistit uveřejňování adres naší asociace u kartografie, Geomedie a Olympie Praha, SHOCart, M-Planu, Davida a Soukupa. Dále spolupracujeme s řadou drobných vydavatelství, např. při vydávání pexes a zveřejňování našeho loga v kvalitních turistických materiálech. Samozřejmě, že tento způsob propagace předpokládá, že bychom měli, tak jak je to zvykem, odebrat určitá množství materiálů. Do této doby to garantovalo naše turistické informační a mapové centrum, kdy jsme za každou zveřejňovanou adresu garantovali sami odběr cca za čtyři tisíce korun”.
Tento způsob však nejde uplatňovat do nekonečna.
To je pravda. Na trhu je složitá distribuční situace. Určitá vydavatelství pro nás pracují, smluvně nás podporuje celorepubliková distribuce firmy GeoMedie, ale v chaotické situaci a neznalosti smluvních partnerů profituje celá řada dalších firem, případně i drobní distributoři, kteří nebyli ochotni pomoci při financování projektu a při řešení koncepčních otázek. Samozřejmě, nemůžeme nařizovat zřizovatelům a provozovatelům turistických informačních středisek, že musí odebírat ty nebo ony mapy apod. Myslím si však, že již s přihlédnutím k tomu, že jsme v nich sami uvedeni, měli bychom je odebírat a nabízet k prodeji. Prodáváme tak vlastně výsledky své práce.
Vy jste se obrátil na jednání členského fóra s návrhem na další postup.
Za dobu činnosti ediční sekce se nám podařilo navázat dobré kontakty s vydavateli. Uvedl jsem, že až do této doby jsme zajišťovali odběr výtisků v naší firmě a že by bylo potřeba, aby se na distribuci a prodeji začali výrazněji podílet i pracovníci ve střediscích. U nových titulů, kde bude uveřejněna adresa příslušného turistického informačního střediska v rámci naší asociace si dovolíme automaticky poslat novinku ihned po vydání v minimálním objemu za tisíc korun. Další dodávky pak zajistí distributor firmy GoeMedia, který pomůže i s technickým vybavením infocentra. Tam, kde jsou s dodávkami zboží problémy, jsme ochotni zásobovat střediska přímo z Českých Budějovic. Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že dodávky je možné odebírat pouze na dobírku, poštovné hradíme my. (Rabaty za prodej jsou uvedeny v jiném příspěvku - pozn. redakce).
Například nyní přišel na trh nový autoatlas, kde je na celé jedné straně zveřejněn adresář naší asociace. Měli bychom se naučit spolupracovat s těmi, kteří byli a jsou ochotni nadále být v dobrém kontaktu s naší asociací.

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.05.1999
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY