CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Pátek 29.03.2024
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Krok za krokem geoparkem

Od července 2014 do září 2015 proběhla realizace zajímavého marketingového projektu na podporu rozvoje cestovního ruchu v turistické oblasti (TO) Chrudimsko-Hlinecko s názvem Krok za krokem geoparkem.
Tento projekt je jedinečnou společnou aktivitou místních akčních skupin na území Pardubického kraje: MAS Železnohorský region, MAS Chrudimsko, MAS Hlinecko a MAS Skutečsko, Košumbersko, Chrastecko. Díky uzavření Deklarace o partnerství a spolupráci a realizaci projektu se naší oblasti podařilo získat 986 170,- Kč z programu ROP NUTS II Severovýchod (prioritní osa: Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2.: Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu). MAS Železnohorský region byla realizátorem a hlavním koordinátorem projektu.
Hlavním cílem projektu bylo zvýšení zájmu turistů o TO Chrudimsko-Hlinecko především díky koordinovanému rozvoji a propagaci místních produktů cestovního ruchu. Aktivity projektu ocení především návštěvníci oblasti, kteří získají kvalitnější informace o nabízených službách a atraktivitách, školy, pro které budou připraveny programy k doplnění výuky, obce a jejich obyvatelé a samotní poskytovatelé služeb cestovního ruchu.

Společným tématem projektu jsou atraktivity Národního geoparku Železné hory. V těsné spolupráci se zástupci turistických informačních center, jenž mají na kvalitě projektu veliké zásluhy, se realizovaly následující aktivity:
1) Vytvoření metodiky spolupráce místního managementu – dokument vytvořený ve spolupráci se zainteresovanými subjekty, obsahující organizační řízení destinace, rozložení úkolů a zodpovědnosti.

2) Analýza turistické oblasti Chrudimsko-Hlinecko – obsahuje definici oblastí podpory, finanční potřeby apod. Součástí je i databáze subjektů působících v oblasti CR.

3) Setkávání zástupců subjektů cestovního ruchu – prohloubení spolupráce formou řízených jednání, konferencí.

4) Setkávání pracovníků turistických informačních center (TIC) a manažerů MAS – společné plánování, hodnocení aktivit apod.

5) Propagační a informační materiály TO Chrudimsko-Hlinecko: soubor tematicky zaměřených map. V rámci projektu se vydaly následující propagační materiály, které jsou distribuovány prostřednictvím TIC a dalších subjektů: 
a) Mapy:
- Cykloturistické trasy na Chrudimsku-Hlinecku s vyznačením turistických atraktivit oblasti
- Naučné stezky na Chrudimsku-Hlinecku
- Geo-zajímavosti Národního geoparku Železné hory
b) Brožury zaměřené na cílové skupiny:
- Školní výlety
- Nabídka pro cestovní kanceláře a agentury (výlety pro CK)
- Pondělní výlety
- Výlety v dešti (mokré varianty)
c) Materiály zaměřené na Národní geopark Železné hory
Soutěž Geoquesting – soutěž napříč turistickou oblastí a Národním geoparkem Železné hory (v několika soutěžních okruzích v rámci TO plní účastnící úkoly a získávají indicie potřebné k vyluštění tajenky a získání odměny); distribuce těchto materiálů tiskem.

6) Mediální kampaň – PR články v celostátních médiích (18 článků), rozhlasové (3 vstupy) a televizní spoty (2 pořady), internetová kampaň (15 článků) k přilákání návštěvníků do oblasti.

7) Marketingová kampaň ve školách – osobní interaktivní kampaň realizovaná formou hry, zaměření na organizátory (učitele) školních výletů (propagace produktu zaměřeného na školní výlety) a další tématické kolektivy. Realizovalo se 15 setkání mimo školy turistické oblasti Chrudimsko-Hlinecko (preferované byly školy v městech a obcích v jejím okolí s dobrou dopravní dostupností do TO Chrudimsko-Hlinecko, Pardubice, Hradec Králové, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Chotěboř, Čáslav, Kutná Hora, Kolín, Vysoké Mýto, Litomyšl, Olomouc, Brno, Praha, apod.

Nově vydané propagační materiály jsou k dostání na všech informačních centrech turistické oblasti nebo v kanceláři MAS Železnohorský region.

Velké poděkování patří všem členským a partnerským obcím/městům, mikroregionům a MAS, bez jejichž aktivní pomoci ve formě společného předfinancování by se projekt nemohl uskutečnit v tak zajímavém rozsahu.

Mimo jiné projekt prověřil životaschopnost a přínos kvalitních aktivit MAS pro vyrovnaný rozvoj venkovských oblastí i ve formě „funkčních místních managementů pro oblast cestovního ruchu“.
DALŠÍ INFORMACE: MAS Železnohorský region
Zveřejněno 05.01.2016 v 08:26 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY