Za zavřenými dveřmi si nejprve obě strany vyjasňovaly své postoje, aby pak posléze společně vydaly prohlášení, které přece jen dává Frýdku-Místku naději, že se stavba definitivně nezastaví. Ministr dopravy Vít Bárta na začátku poděkoval radním za racionální přístup, kdy se město neuchýlilo k radikálním krokům, ani k petičnímu či jinému nátlaku, a projevilo vůli k jednání. "Není důvod nepokračovat, pokud se dají udělat nějaké kroky, které nás nic nestojí," byla zásadní reakce ministra na otázku, jestli budou zastaveny přípravné práce. Současně se podivoval nad tím, že zrovna tato stavba je v přípravě tolik pozadu. K popsání důvodů vybídl i zástupce radnice. "My jako město nejsme investorem, ale je zřetelné, že stavbu od začátku brzdí ekologické iniciativy. Nad tím by se skutečně měli zákonodárci zamyslet, aby nemohli napadat kdykoliv cokoliv, často se zjevným úmyslem získat jakési výpalné. Vezměte si, že se stavbou se nepohnulo ani v dobách, kdy byl za ODS ministrem dopravy Martin Říman z Frýdku-Místku," reagovala primátorka Eva Richtrová, která se zákony pracuje v Senátu. Vít Bárta ujistil, že zneužívání občanských iniciativ je jedním z témat, kterému se jeho strana již věnuje, a vysvětloval, nakolik je v ekonomicky složité době bolavé rozhodování, kam nasměrovat finance. "Přijel jsem sem s tím, že na severu Moravy jsou nedostatky v dopravní infrastruktuře a Frýdek-Místek i po dnešku vnímám jako jeden z kritických bodů. Umím dnes slíbit, že budeme dále projektovat, ale současně musím vyzvat Ředitelství silnic a dálnic ČR, aby se tak jako jinde snažilo projekt seškrtat na únosné minimum, aby se zvýšila pravděpodobnost jeho realizace v dalších letech," rekapituloval na závěr jednání ministr dopravy. Zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR reagovali v tom smyslu, že právě neúměrné ekologické požadavky se podílejí výrazně na výsledné ceně. Ministr Vít Bárta poté také oficiálně vystoupil před novináři: "Musíme hledat zásadní úspory, abychom odpovědně řekli, co a kdy se bude moci stavět. Musíme změnit koncepce, protože my chceme stavět levněji a efektivněji. I ve Frýdku-Místku se musíme snažit o omezení velkorysosti této stavby," prohlásil Vít Bárta.
"My jsme rádi, že se nám vyplatil náš přístup a že ministr přijal naše pozvání, aby se osobně přesvědčil, jaká je ve Frýdku-Místku situace. Věříme, že obchvat bude vládní prioritou, i v souvislosti se závazky předchozích vlád ohledně automobilky Hyundai v Nošovicích. Dal výstavbě obchvatu naději, to je pro nás v tuto chvíli důležité. Samozřejmě budeme sledovat další kroky ministerstva i Ředitelství silnic a dálnic ČR," hodnotil náměstek primátora Petr Cvik. Dalibor Hrabec, který byl jednání přítomen za místní Věci veřejné, shrnul výsledek schůzky na frýdecko-místecké radnici takto: "Jsem rád, že pan ministr do Frýdku-Místku přijel a přivezl řešení."
MM F-M, Petr Pavelka
ODBOR ŠKOLSTVÍ, KULTURY, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
(převzato z
www.frydekmistek.cz)
Fotografie z návštěvy