CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Středa 28.05.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Jednoduchý tip, jak zkrátit cestu do Krnova na polovinu.

Podle autobusového jízdního řádu jsou Slezské Rudoltice od Krnova po silnici vzdáleny přes třicet kilometrů. Přitom vzdušnou čarou přes Polsko je to sotva patnáct kilometrů.
Majitelé terénních aut si už dnes dokážou cestu ze Slezských Rudoltic do Krnova zkrátit na polovinu polnimi cestami a přes výběžek Polské republiky.
Schengenský prostor bez hranic otevřel nové možnosti, jak cestu Slezské Rudoltice -Krnov zkrátit na polovinu. Slezské Rudoltice plánují obnovení dvou silniček přes polské obce Rowne a Pielgrzymow.
Pokud se to povede a cesty do Krnova se zkrátí na polovinu, otevřou se úplně nové možnosti rozvoje celého regionu Osoblažská. Například pro nezaměstnané bude daleko výhodnější dojíždět za prací do Krnova a Krnováky bude zase daleko víc lákat rekreace na klidném Osoblažsku.
Klíčovým bodem tohoto záměru jsou zapomenuté mosty přes hraniční potok. Tyto mosty hned po válce zatarasily železné závory, které zmizely až v Schengenském prostoru bez hranic.
"Netrpělivě sledujeme, jak se vyvíjí jednáni mezi Českem a Polskem o přeshraničních mostech. Až doteď je ni kdo nepotřeboval, v podstatě bylo jedno, jestli spadnou nebo ne, takže se o ně ani naše státy nezajímaly. V Schengenu najednou mají mosty strategický význam pro další rozvoj pohraničních obcí a pro infrastrukturu pohraničních regionů. Už tu mám pořádně tlustou složku dokumentů o tom, jak se Česko a Polsko pořád nedokážou dohodnout, kdo bude ty zapomenuté mosty vlastnit a starat se o jejich opravy. Zatím to vypadá, že se bude jednat ještě hodně dlouho," povzdechla si starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová.
První zkratka do Krnova přes Rowne by měla být pokračováním cesty, která vede kolem rudoltických statků kolmo na pelhřimovskou silnici. Druhá by měla navázat na most u zámku v polských Pielgrzymowech.
"Pozemek, po kterém vede polní cesta od pelhřimovské silničky k mostu na Rowne, patří Rusínu. Proto Rudoltice a Rusín spolu uzavřely smlouvu o partnerství, abychom mohli společně usilovat o přeměnu této polňačky na asfaltku. Využití mostu v Pelhřimovech se trochu komplikuje, protože pozemky u hranic patří pozemkovému fondu, ale naštěstí se dá trasa trochu upravit, aby cesta vedla po obecních pozemcích," dodala Martina Jalamasová.
Zatím není jasné, jaký osud čeká krajskou silnici III. třídy z Piskořova přes Pelhřimovy do Hrozové a Slezských Rudoltic.
Tato silnice patří ke kuriozitám Osoblažská. Neznalé řidiče, kteří si podle mapy chtějí tudy zkrátit cestu, čeká jedno překvapení za druhým. Za Piskořovem končí asfalt a pokračuje se po makadamu. Za makadamem se silnice mění v bahnitou či prašnou polní cestu, rozježděnou zemědělskou technikou. Osobní auta tento několikakilometrový úsek jezdí téměř krokem a kličkují mezi výmoly. Udržba komunikace je minimální, takže o silnici se jedná už jen podle mapy.
"Snadno tam vjedou hlavně řidiči, kteří pracují s navigaci, ale občas i ti s automapou. Jednou tam dokonce zajel těžký kamion, který vezl zboží do Slezských Rudoltic. Roztrhal si autoplachtu, přestože jel několik hodin krokem. Jakmile tam jednou kamion odbočí, už se nemůže vytočit. Je v pasti, ze které není úniku. Záludné je, že kolem hranic není signál mobilních operátorů, takže si řidič ani nepřivolá pomoc," popsala specifika této silnice starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová, která doufá, že kraj zamítne úvahy o vyškrtnutí této komunikace ze seznamu silnic III. třídy, aby z se z ní oficiálně stala pomačká, ke které nemá žádné povinnosti.
Krnovské noviny REGION
Fidel Kuba
ze dne 2.června 2009
DALŠÍ INFORMACE: Slezské Rudoltice
Zveřejněno 02.06.2009 v 09:52 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY