CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Pondělí 08.08.2022
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

298 Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha [ Železniční trať ]

Ve stanici Slezské Rudoltice
Ve stanici Slezské Rudoltice
Průběh trati:
Třemešná ve Slezsku - Liptaň - Dívčí Hrad - Horní Povelice - Amalín - Slezské Rudoltice -  Koberno - Bohušov - Osoblaha.

Turistickou atrakcí regionu Osoblažska je úzkorozchodná železniční trať Osoblaha-Třemešná ve Slezsku, která je provozována již od 14. prosince 1898. Po 2. světové válce byla trať znovu zprovozněna 28. října 1945. V zimním období 1946/1947 byla železnice jediným spojením s okolím, tuto zimu napadlo tolik sněhu, že silnice byly úplně neprůjezdné. V letech 1985 - 1989 prošla trať generální opravou, díky které je zachována do dnešních dní.

Základní údaje o trati:
Provozní délka trati je 20,218 km.
Začátek trati je v Osoblaze, odpočet km je z Třemešné ve Slezsku.
Rozchod kolejí 760 mm.

Na trati je:
- 25 nechráněných přejezdů a 1 chráněný přejezd se silnicí I. třídy (č. 57)
- 8 mostů
- nejvyšší povolená rychlost je 40 km/hod.
- největší sklon 27,3%
- 102 oblouků, z nich 20 má poloměr 100 m a menší
- nejmenší oblouk trati (a nejmenší v České republice) je 75 m v 2,4 - 2,6 km
- největší nadmořská výška 391 m n. m. ve stanici Třemešná ve Slezsku

A čemu vděčíme za to, jak trať vypadá? Traduje se, že je to dáno umělým prodloužením trati, aby bylo vyhověno předpisům c. k. Rakousko - Uherska, podle kterých minimální délka nové trati musela činit 20 km. Je to však pouze pověra a ve skutečnosti je tak klikatá proto, aby co nejlépe kopírovala terén a byla tak co nejlevnější.

Další informace lze najít na http://www.osoblazsko.com/zajimavosti nebo http://www.osoblazsko.com/o-trati.
Na úkokolejné trati v zastávce Dívčí Hrad.
Na úkokolejné trati v zastávce Dívčí Hrad.

Z KALENDÁŘE AKCÍ

Akce, jež končí za více než 2 dny:

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 56, 09.12.2021 v 00:49 hodin
Copyright 1998-2022 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY